12.11.11

Τούρτα για το μωρό! Να μη φάω ένα κομμάτι στην υγειά του;






Να μη φας και ουδέποτε μη μετανιώσεις γι αυτό.

Κάθε εβδομάδα γιορτάζουμε και κάτι: γενέθλια,επετείους,ονομαστικές εορτές κλπ.

Κι έχουμε μάθει να τα γιορτάζουμε με την παραδοσιακή τούρτα ή με κάτι ανάλογο τέλος πάντων.

'Τρέλα' ή για το πω πιο κομψά 'παραλογισμός'!

Γιατί δεν γιορτάζουμε με μια σπέσιαλ φρουτοσαλάτα για παράδειγμα;

Έχετε προσέξει τι περίπου συμβαίνει στον οργανισμό σας μετά από ένα γενναίο κομμάτι τούρτα;

Και συμβαίνει πιο έντονα σ'εσάς που γνωρίζετε από διατροφή γιατί οι υπόλοιποι έχουν αποκτήσει μια φριχτή ανοσία που τους οδηγεί σε μια σταδιακή παρακμή που δεν έχουν τη δύναμη να σταματήσουν.

Λίγα λεπτά μόλις μετά την κατανάλωση του σπογγώδους σκευάσματος, το πάγκρεας τρελαίνεται για να προλάβει να καθαρίσει - με την ινσουλίνη που εκκρίνει - τη ζάχαρη που για τις αρτηρίες σας δεν είναι τίποτα παραπάνω από μια τοξική γλίτσα.

Η ινσουλίνη σαν αναβολική ορμόνη το πιθανότερο είναι ότι θα στείλει τη ζάχαρη στα λιποκύτταρα σας όπου θα εναποτεθεί - το μαντέψατε -  σαν λίπος.

Για να επιτευχθεί ισορροπία στον οργανισμό (ομοιόσταση) ο εγκέφαλος διατάσσει τα επινεφρίδια να παράξουν αδρεναλίνη και κορτιζόλη. Μπορεί να νιώσετε την καρδιά σας να επιταχύνει και ίσως έναν ελαφρό ιδρώτα.

Μετά ακολουθεί αυτό που γνωρίζετε καλά: η ενεργειακή κατάρρευση που φέρνει το σκούπισμα της γλυκόζης.

Προσθέστε σ΄αυτά το ότι για πολλές ώρες το ανοσοποιητικό σας σύστημα θα βρίσκεται σε υπολειτουργία λόγω της ζάχαρης. Για τις ώρες αυτές θα είστε ευεπίφοροι σε κάθε είδος λοίμωξης.

Η τραγική ειρωνεία δε είναι ότι οι περισσότερες τούρτες είναι για πέταμα!

Σας προτρέπω να αλλάξετε τη συνήθεια της τούρτας. Καιρός είναι! Αυτές οι συνήθειες και παραδόσεις που μόνο βλάπτουν δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να διαιωνίζονται.

Αύριο στα γενέθλια της κόρης μου το "γλυκό" θα το ετοιμάσω με τα χεράκια μου.


Να είστε υγιείς,αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο!



Χρήστος Στρογγύλης
Φίλος και συνοδοιπόρος σας


https://www.facebook.com/totalfitness.christos
http://totalfitness-christos.blogspot.com/





12 comments:

  1. ΚΑΤΑΛΑΒΑ.ΘΑ ΤΟΥΣ ΤΑΡΑΞΕΙΣ ΣΤΟ ΜΠΡΟΚΟΛΟ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ!ΕΔΩ ΠΟΥ ΤΑ ΛΕΜΕ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΕΙΣ ΑΔΙΚΟ.

    ReplyDelete
  2. ...Ο ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΣ
    ΞΕΧΑΣΤΗΚΑ ΠΡΙΝ.ΝΑ ΤΗ ΧΑΙΡΕΣΑΙ!

    ReplyDelete
  3. Γιαννης απο ΕυοσμοNovember 13, 2011 at 1:08 PM

    Να τη χαιρεσαι Χρηστο. Δωσε μας και τη συνταγη του γλυκου γιατι κοντευει και η γιορτη της κορης μου!

    ReplyDelete
  4. Χρηστάρα να χαίρεσαι την κόρη ....με υγεία και δύναμη να τη βλέπεις πάντα.....
    Γιώργος-Κρήτη

    ReplyDelete
  5. Χρόνια πολλά να την χαίρεσαι,περιμένουμε την συνταγή!!!

    ReplyDelete
  6. Χρόνια πολλά να σου ζήσει με υγεία και τύχη! Με το καλό να έρθει η μέρα που θα γράφετε μαζί στο μπλογκ! Σίσσυ

    ReplyDelete
  7. Αγαπητέ Χρήστο καλημέρα και καλή βδομάδα σε όλους μας!!!
    Σε παρακολουθώ πολύ καιρό και ακολουθώντας τις καταπληκτικές συμβουλές σου έχω δει το σώμα μου να μεταμορφώνεται-κυριολεκτικά-τους τελευταίους μήνες ιδιαίτερα...είμαι γυμνασμένος και σε εξαιρετική φυσική κατάσταση...
    Φυσικά είμαι λάτρεις της σωστής διατροφής..δεν το συζητώ....
    Ορμώμενος λοιπόν-μετά απ΄όλα αυτά-έχω να πω ότι κάπου υπερβάλλεις στο κείμενό σου...μου φάνηκε "τρομακτικό"....
    "μια φορά στις τόσες" δεν χάλασε ο κόσμος να φάμε και ένα κομμάτι τούρτα στα γενέθλια των παιδιών μας..
    όχι τίποτ΄άλλο άλλα νιώθω να τρέχει η γλίτσα από τις αρτηρίες μου από προχθές που έφαγα ένα κομμάτι τούρτα στα γενέθλια του ανηψιού μου (το προηγούμενο κομμάτι τόφαγα...πριν 11 μήνες!!).
    Δηλητηριαζόμαστε από τόσα άλλα "πράγματα"(εκτός..της διατροφής μας...)που αυτό το θεωρώ..τίποτα...
    Έχω γνωρίσει ανθρώπους που είναι υστερικοί με την υγιεινή διατροφή(άρα άρρωστοι ψυχολογικά για μένα...)..όπως και παχύσαρκους που δεν καταλαβαίνουν τίποτα....
    Nομίζω ότι "η μεσαία οδός" είναι το ζητούμενο σε κάθε περίπτωση...
    Αυτά..και για να μη το ξεχάσω:να χαίρεσαι την κόρη σου!!

    ReplyDelete
  8. Να την χαιρεστε.... να την καμαρωσετε οπως ποθει...

    Κοιταχτε να δειτε, αν ειναι να το φατε το ρημαδογλυκο και να σας φάει... τότε αφηστε το να παει στο διαλο...

    ΑΛΛΑ

    αν κανετε ολα οσα λετε οτι κανετε, που σας πιστευω, το θεωρω ΥΠΕΡΒΟΛΗ να μην κατσετε να απολαυσετε και το γλυκο σας. Μου θυμιζετε κάτι θείτσες της ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΖΩΗΣ που μας κατακεραυνωνουν με την ΑΜΑΡΤΙΑ και μας στελνουν στο πυρ το εξωτερο.

    "...Και συμβαίνει πιο έντονα σ'εσάς που γνωρίζετε από διατροφή γιατί οι υπόλοιποι έχουν αποκτήσει μια φριχτή ανοσία που τους οδηγεί σε μια σταδιακή παρακμή που δεν έχουν τη δύναμη να σταματήσουν..."

    Τζήζους!!!

    Ναι στην σπιτική τουρτα λοιπον, κι αν ειναι και απεξω πάλι δεν θα με χαλαγε δηλαδη, αν γινεται μία στο τοσο.. το σωμα μας το αντεχει.

    Σε μια συντομη ενασχόληση μου με ορειβασια, ο εκπαιδευτης μου ετρωγε ΤΑ ΠΑΝΤΑ, καπνιζε ελαχιστα, και ανεβαινε κορυφες για πλακα, ήταν αναρριχητης, καταδυτης, σπηλαιολογος, σπηλαιοκαταδυτης και προπαντων ΔΙΑΣΩΣΤΗΣ. Δηλαδη όλο αυτο το fitness του χρησιμευε και σε κατι στην τελικη, περα απο το να μας αποδεικνυει τι δυνατοτητες εχει το -αγαλματινο- ανθρωπινο σωμα.
    Κι οι φίλοι του πανω κάτω της ιδιας λογικης ήταν.
    Προφανως εκανε προπονησεις στον ελευθερο του χρόνο (απο τις σχολη ορειβασιας - αναρριχησης - επανένταξης των ναρκομανων μέσω εκδρομων στο βουνο κλπ κλπ). Σκεφτομουν πως αν διαβαζε αυτο που γραφετε, θα τσακιζε ενα προφιτερολ στην υγεια σας.

    Δεν νιωθω ότι μας αξιζει τοσο ασκητισμος, στην δυτικη κοινωνια που ζουμε, ειδικα εμεις οι απλοι άνθρωποι που δεν κανουμε πρωταθλητισμο και που το σώμα μας είναι το "σπιτι μας" κι όχι η "επιχειρισή μας".

    Παν μετρον άριστον...

    Φιλικά,
    Μία λιχουδα που ζει την σταδιακη παρακμη στο πετσι της και δεν θα την κανατε μαλλον ποτε παρεα :D

    Β.

    ReplyDelete
  9. Eυχαριστώ αδέλφια για τις ευχές.Τελικά έφτιαξα ένα φοντύ μαύρης 74% σοκολάτας με φρούτα του δάσους.

    Γι αυτούς που με αρπάξανε από τα μούτρα και με παρουσιάζουνε λίγο-πολύ σαν ασκητή:

    Διαβάστε με προσοχή και θα δείτε ότι κατακρίνω το συχνά και όχι το μια στο τόσο.Άλλωστε κι εγώ τρώω περιοδικά γλυκά.

    Αλλά πραγματικά δεν υπάρχει μεσαίος δρόμος!Η παχυσαρκία σαρώνει και ένας από τους λόγους είναι ο εθισμός.Διαβάστε με προσοχή το χθεσινό Βήμα Science και συγκρίνετέ το με τα άρθρα που έχω γράψει για τον εθισμό.

    Σε μια χώρα που μαστίζεται από την παχυσαρκία καλύτερα να φαίνονται σαν γραφικοί κάτι τύποι σαν εμένα.

    Για μένα κι ένας να σωθεί είναι μέγιστο κέρδος!

    ReplyDelete
  10. Αδερφε Χρήστο,
    (ελπιζω να μου επιτρεπεις τον ενικό, σε διαβαζω καιρό και πολλές φορές σχολιαζω αυτά που γραφεις "από μεσα μου" με οικειότητα, βρίσκω πολλές απο τις συμβουλες σου βοηθητικές και ειδικά οι "μύθοι και οι αληθειες σου" είναι κάτι που πολύ μου αρεζει και το διαβαζω ανελλιπώς)

    Προτιμω το "διαφωνώ έντονα" απο το αρπαζω απ' τα μουτρα :)

    Αλλά ένα ποστ που ξεκινά με την προτροπή ΝΑ ΜΗ ΦΑΣ και καταληγει σε ΤΡΕΛΑ και ΠΑΡΑΛΟΓΙΣΜΟΣ μου ενεργοποιει συγκεκριμενα αντανακλαστικα υπερασπισης των απανταχου λατρων της σοκολάτας (είναι γλυκό το πιοτο της αμαρτίας...) ;) ώστε να τα εκφράσω και "απέξω μου".
    Χαίρομαι που τρώς που και που γλυκά, ποτέ δεν ειδα να το αναφέρεις βέβαια ;)

    Είμαι υπερ του μεσαίου δρόμου, αυτό για μένα είναι το ζητούμενο, φυσικα και δεν το εχω επιτύχει, ούτε κατά διάνοια. Επειδή σου αρέσουν τα ψαγμένα, κάπου είδα γραμμένο και μ' αρεσε, οτι στην ουσία αυτο που λέμε "κάρμα" δεν είναι άλλο απο μηχανισμός αποκατατάσταση της ισορροπίας κι οχι "ανταμοιβή" ή "τιμωρία".

    Για μενα το "μερακλης στο φαγητό" ώς την "βουλιμία" είναι ενα τσιγάρο δρόμος, όπως και το "οπαδος του Fitness" και "ορθορεξία" αντίστοιχα(http://health.in.gr/nutrition/news/article) /?aid=1231098718) και απέχουν πάαααααρα πολύ απο την "καλη ζωή" που όλοι μας πιστεύω επιδιωκούμε.

    Οσο για το αρθρο που αναφερατε:
    http://www.tovima.gr/science/article/?aid=429712
    κι εδω υπαρχει η έκφραση "μια στο τόσο" που βρίσκεται ενδιάμεσα του "ποτε" και του "πάντα".

    Το να θα βρεθεί στην μέση είναι κάτι που ο καθένας απο μας από μόνος του και μεσω του ευατού του θα το επιλέξει, αποφασίσει και εντέλει θα το κρίνει εκ του αποτελεσματος.
    Συνέχισε να μοιραζεσαι μαζί μας τους προβληματισμούς σου, να 'σαι σίγουρος ότι μας δίνουν τροφή για σκέψη κάθε φορά (όλη μου η ζωή γύρω απο ενα ρήμα περιστρέφεται τελικά ;)
    Β.

    ReplyDelete
  11. "Αλλά πραγματικά δεν υπάρχει μεσαίος δρόμος!Η παχυσαρκία σαρώνει και ένας από τους λόγους είναι ο εθισμός.Διαβάστε με προσοχή το χθεσινό Βήμα Science και συγκρίνετέ το με τα άρθρα που έχω γράψει για τον εθισμό.

    Σε μια χώρα που μαστίζεται από την παχυσαρκία καλύτερα να φαίνονται σαν γραφικοί κάτι τύποι σαν εμένα."

    Αγαπητέ Χρήστο καταρχήν υποκλίνομαι για το καταπληκτικό γλυκό που έφτιαξες!!...μεσαία οδός σαφώς και υπάρχει...και είναι η οδός της ελεύθερης βούλησης και του δικαιώματος της επιλογής(αν μιλάμε φυσικά για ενήλικες)..κατά τη γνώμη μου!!!
    Ευτυχώς στη δική μας κοινωνία η πληροφορία ρέει ελεύθερη και άφθονη και πρέπει νάσαι αγράμματος ή εξωγήινος και να μην ξέρεις για τον εθισμό στα τρανσ λιπαρά κλπ. και όλα όσο αναφέρονται στο άρθρο του Βήματος που μας παραπέμπεις...
    Τι λείπει λοιπόν???...κατά τη γνώμη μου η θέληση!!!...μεγάλωσα σε οικογένεια παχύσαρκων...μόνο εγώ ήμουν κανονικός σε βάρος...ξέρω πολύ καλά τι σημαίνει να "τρως όλη σου τη ζωή" σε δίαιτες και στερήσεις....τελοσπάντων μεγάλη κουβέντα ανοίγουμε...
    Να σ΄ευχαριστήσω και πάλι για την καταπληκτική δουλειά που κάνεις και να σου ζητήσω να συνεχίσεις με τον ίδιο (αν και ίσως υπερβολικό κάποιες φορές κατά τη γνώμη μου..) ενθουσιασμό...
    Άλλωστε στις δύσκολες στιγμές που περνάμε μας χρειάζονται κάτι "τύποι" σαν και σένα...

    ReplyDelete
  12. πιστεύω ότι αν μπορείς να αποφύγεις ότι ανθυγιεινό υπάρχει είναι το ιδανικό. Στην προκειμένη δεν ισχύει το όλα με μέτρο. Δηλαδή τι; με μέτρο να τρώμε τη σαβούρα που μας σερβίρουν να φάμε;για να θεωρούμε φυσιολογικός άνθρωπος για όποιον τρώει ότι νά ναι; Αν κάποιος δεν μπορεί να το κάνει οκ.Αν θέλει ας προσπαθήσει και δεν πειράζει όλοι έχουμε αδύναμες στιγμές αλλά μπράβο σ'αυτόν που το καταφέρνει!εκνευρίζομαι με τη νοοτροπία όσα δε φτάνει η αλεπού..
    Κι εγώ τρώω καμια βλακεία αλλά δε λέω μπράβο μου, που κρατάω το μέτρο..λέω έκανα βλακεία, πάμε παρακάτω..Για όσους δε, αποθύμησαν να φάνε τούρτα έχει στο ίντερνετ πολλές διαιτητικές και υγιεινές συνταγές σε σημείο που δύσκολα βρίσκεις δικαιολογίες..πχ. βάση για τσιζκέικ: νιφάδες βρώμης+εβαπορέ γάλα(ή χυμό πορτοκάλι) στο φούρνο γίνεται σα μπισκότο, αν το ψήσεις λιγότερο και το αφήσεις πιο υγρό, βάλεις και λίγο μπέικιν πάουντερ γίνεται αφράτο σαν κέικ..παντεσπάνι τούρτας: αυγά+γιαούρτι+ βρώμη(μαζί με κακάο, κανέλα, λιναρόσπορο καρύδια, αμύγδαλα, τρίμμα σοκολάτας με τουλ. 60% κακάο,στέβια, προαιρετικά) στο φούρνο..σόρυ αν έγινα κουραστική.. κατερίνα

    ReplyDelete