11.1.15

Διατροφή και άσκηση: Ερωταπαντήσεις σχετικά με το πρόγραμμα 2015 (1)








Διαβάστε επίσης:


2015: Πως θα μετατρέψετε το συνηθισμένο σώμα σας σε ένα έργο τέχνης (6)



Ήδη έχει περάσει  μισός μήνας από την έναρξη του προγράμματος κι οι μισοί περίπου από τους 20 επιλεγέντες τα πηγαίνουν θαυμάσια! 

Οι υπόλοιποι - κατά τα ελληνικά ειωθότα - έχουν λακίσει κατά τον α ή β τρόπο! Συνεπώς σωστή η σκέψη μου να πάω με είκοσι για να μου μείνουν οι δέκα!

Το ευχάριστο είναι ότι υπάρχουν και περίπου 20-25 άλλοι μη επιλεγέντες που ακολουθούν το πρόγραμμα με συνέπεια και στη ουσία ανήκουν κι αυτοί στην ομάδα, μιας και δεν έχω αρνηθεί απαντήσεις σε κανέναν μέχρι στιγμής!

 Μέχρι να μπει η δουλειά μου σε κανονικούς ρυθμούς, πιστεύω πως θα έχω το χρόνο να ξεκαθαρίσω τα πάντα!

Εδώ σταχυολογώ κάποιες ερωτήσεις γενικού ενδιαφέροντος και δίνω απαντήσεις που ενδεχόμενα θα ενδιέφεραν κάποιο ευρύτερο κοινό!


Μπορώ να τρώω προϊόντα από σιτάλευρο ολικής άλεσης;


Eίναι σαφώς προτιμότερα από τα αντίστοιχα,συμβατικά με βάση το άσπρο αλεύρι τόσο από πλευράς υγείας όσο κι από πλευράς σωματικής σύνθεσης! 

Σαφώς λοιπόν μπορείτε να καταναλώσετε κάποια προϊόντα από 100% σιτάρι ολικής άλεσης αλλά θα πρότεινα όχι βιομηχανοποιημένα κι επί πλέον με φειδώ λόγω γλουτένης!

 Έχω δοκιμάσει κάτι ψωμιά από αλεύρι ζέας ή ντίνκελ καταπληκτικά! Αν μπορείτε να ετοιμάσετε μόνοι σας ψωμί ακόμη καλύτερα!


Μπορώ να τρώω ψάρια ιχθυοτροφείου;


Η προσωπική μου σύσταση είναι όχι αν και δεν είναι όλες οι ιχθυοκαλλιέργειες ίδιες και το πράγμα θέλει ψάξιμο!

 Γενικά όμως ο τρόπος που τρέφονται και μεγαλώνουν τα καλλιεργημένα ψάρια δημιουργούν σοβαρές επιφυλάξεις για το πόσο υγιεινά μπορεί να είναι!

 Οι καλύτερες σας πιθανότητες είναι με τα άγρια,λιπαρά ψάρια και μάλιστα με τα μικρότερα όπως η σαρδέλα! Αυτά τα ψάρια έχουν και τη μικρότερη  σωρευτική επιβάρυνση σε βαρέα μέταλλα! 

Σαρδέλα τρώω τουλάχιστον δύο κιλά την εβδομάδα και είμαι στα καλύτερα μου κυρίως από υγεία,οξύνοια και πνευματική ενάργεια - σε συνδυασμό με τον πλήρη εξοστρακισμό της γλουτένης!

 Άσε δε που λύνεις έτσι και το πρόβλημα της πρωτεΐνης με τον καλύτερο δυνατό τρόπο!

Σαρδέλες μπορείτε να αγοράζετε καθαρισμένες από τον ιχθυοπώλη,να τις βάζετε στο φούρνο και να έχετε στη διάθεσή σας μια από τις τελειότερες τροφές πάνω στον πλανήτη!


Έχει νόημα να χρησιμοποιούμε βιολογικά προϊόντα;


Kατά την άποψη μου ναι!

 Για παράδειγμα δεν θα έτρωγα πλέον κοτόπουλο από food factory! Και βέβαια κι αυγά!

Όχι μόνο γιατί γνωρίζω καλά πως παράγονται αλλά για τον απλό λόγο ότι δεν μπορώ ούτε γευστικά πλέον να τα αποδεχθώ! Ενώ ας πούμε θα μπορούσα άνετα να φάω μη βιολογικό κουνουπίδι!

Μέσα από τον καιρό έχω βρει τις πηγές μου και ξέρω περισσότερο από πριν τι τρώω! 

Και για να το πω απλά, αν έχετε οικονομική ευχέρεια πάτε βιολογικά! Αν όχι δεν πειράζει! Απλά κάντε τις καλύτερες δυνατές επιλογές στα πλαίσια του budget σας!


Μπορούμε να παραλείψουμε τα σπριντ επειδή είναι πολύ δύσκολα;


Σαφώς! Μπορεί τα σπριντ να είναι εκπληκτικά από όλες τις απόψεις αλλά είναι πολύ ζόρικα και εν δυνάμει επικίνδυνα και ευεπίφορα για τραυματισμούς! 

Απλά μπορείτε να κάνετε πιο ήπια διαλειμματική! Να θυμάστε ότι η ένταση στην άσκηση είναι εκείνη η παράμετρος που πάνω από οποιαδήποτε άλλη οδηγεί στη αλλαγή!

Έτσι καθώς κάνετε τη συμβατική αερόβια μπορείτε να ξεσπάτε για 30-90" και μετά να επανέρχεστε και να βρίσκετε τον ρυθμό και την αναπνοή σας! 
Αυτό μπορείτε να τα επαναλάβετε όσες φορές νιώθετε άνετα!


Μπορώ να αλλάξω  το πρόγραμμα με τα βάρη και να πάω σε σπλιτ;;


Bέβαια,το έχω αναφέρει άλλωστε! Απλά μη πάτε σε σπλιτ άνω των δύο ημερών γιατί μετά μιλάμε πια για προγράμματα bodybuilders!

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα σπλιτ άνω και κάτω κορμού ή αν προτιμάτε ένα σπλιτ push and pull!

Ποιο από τα δύο προγράμματα σπλιτ είναι το καλύτερο;

Kαι τα δύο!

 Αυτά εγώ τα βρίσκω λεπτομέρειες ! Για μένα μετράει η συνέπεια και η στράτευση!

Aυτά προσωρινά! Έπεται συνέχεια!




Να είστε υγιείς,αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο!

Χρήστος Στρογγύλης
Φίλος και συνοδοιπόρος σας

9 comments:

  1. " αλλά θα πρότεινα όχι βιομηχανοποιημένα " τι εννοεις; ισχυει και για τα ζυμαρικα η μονο το ψωμι;
    Αν επιτρεπεται να κανω ερωτηση στην ομαδα σας, που πολυ θα ηθελα να ημουν μεσα! <3

    ReplyDelete
  2. Ότι μένει για πολύ καιρό συσκευασμένο στο ράφι των σούπερ μάρκετ!

    ReplyDelete
  3. Με λένε Φλώρα και είμαι 34 χρονών. Έχω κόψει το τσιγάρο εδώ και 5 μήνες. Θα ήθελα την συμβουλή σου για το παρακάτω θέμα που με απασχολεί. Ενώ έχω αυξήσει την γυμναστική από βάδισμα σε τρέξιμο και έχω κρατήσει σταθερές τις διατροφικές μου συνήθειες έχω πάρει 4 κιλά. Υπάρχει κάποια εξήγηση γι΄αυτό; Κάνω κάτι λάθος;Συγχαρητήρια για το site σου. Είμαι καινούριο μέλος και είμαι ενθουσιασμένη!

    ReplyDelete
  4. Φλώρα το πιθανότερο είναι ότι για ψυχολογικούς λόγους τρως παραπάνω θερμίδες από ότι πριν,κάτι που κάνει η μεγάλη πλειοψηφία των ανθρώπων σαν κι εσένα! Προσπάθησε να κόψεις ζάχαρη και αλεύρι,και να αυξήσεις την πρωτεΐνη και το νερό! Μη πίνεις άλλα υγρά!

    ReplyDelete
  5. Γεια σου Χρήστο,
    πιστεύεις πως χρειάζονται στοχευμένες ασκήσεις κοιλιακών, όπως γέφυρα, όταν στο πρόγραμμα περιλαμβάνονται σκουώτ και άρσεις θανάτου;

    Ευχαριστώ

    ReplyDelete
  6. ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ!
    ΠΟΣΟ ΛΙΠΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΧΑΝΕΙ ΕΝΑΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΟ ΜΗΝΑ ΑΡΑΓΕ?ΦΥΣΙΚΑ ΜΕ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ Κ ΔΙΑΤΡΟΦΗ?ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΓΥΝΑΙΚΑ 42 ΧΡ. Κ ΚΑΝΩ 2 ΣΠΙΝΙΝΓΚ 1 ΑΕΡΙΑΛ ΓΙΟΓΚΑ Κ 2 ΜΕΡΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΙΚΗ ΜΕ ΒΑΡΗ,ΣΕ ΠΟΣΟ ΚΑΙΡΟ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΠΑΩ ΑΠΟ 29% ΛΙΠΟΣ ΣΕ 24%.ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΚΑΝΩ?
    ΜΕ ΜΕΖΟΥΡΑ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΕΛΕΓΧΟ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ?ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ Η ΔΟΥΛΕΙΑ ΠΟΥ ΚΑΝΕΤΕ ΣΤΟ ΣΑΙΤ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ .ΟΛΓΑ

    ReplyDelete
  7. Οι στοχευμένες ασκήσεις για κοιλιακούς δεν είναι γενικά απαραίτητες αλλά είναι απαραίτητες οι ασκήσεις για το μέσο κορμό! Να διαβάσεις το άρθρο μου για τις ασκήσεις για τη μέση! Πάντως κάποιος που δεν σπριντάρει και δεν κάνει ασκήσεις ιδίου σωματικού βάρους δεν θα ήταν άσχημο να κάνει δύο δεκάλεπτα στοχευμένων κοιλιακών την εβδομάδα!

    Όλγα σε 4-5 μήνες με την προϋπόθεση ότι έχεις ένα θερμιδικό έλλειμμα κοντά στο 15%. Γενικά εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Η κατάσταση ελέγχεται με μεζούρα και καθρέπτη!

    ReplyDelete
  8. Χρήστο είσαι καταπληκτικός!!!Εφαρμόζω το πρόγραμμα απο 1η Γενάρη, τώρα βρίσκομαι στον ένα μηνα. Εχω δει τεράστια διαφορα! γυμνάζομαι τις 5 εργασιμες της εβδομάδας και κάνω προγράμματα είτε με βαρη (ελεύθερα) είτε με το ίδιο βάρος είτε έντονη αερόβια. Οταν ζεστάνει ο καιρός θα βγω έξω για τα σπριντ. Δεν υπάρχει ρουτίνα στο πρόγραμμα και βοηθάει πολύ στην καλή ψυχολογία και επίσης είναι πολύ εντονο αλλά μικρής διαρκειας το οποίο είναι βασικό για μένα γιατι έχω μόνο 45 λεπτα καθε μέρα στη διαθεσή μου. Το πιο σημαντικο που θεωρώ πως μου συμβαίνει είναι ότι μετά το γυμναστήριο δεν ειμαι τελειως πεθαμένη και έχω καλή ψυχολογία. Αποφεύγω το συναισθηματικό φαγητό και διατηρω σε υψηλα επίπεδα την αυτουποκινηση. Νιωθω όμως οτι πρεπει να σου εκφράσω την ευγνωμοσύνη μου γιατι με τα αρθρα σου παντα μου δίνεις μια ώθηση!

    ReplyDelete
  9. Να είσαι καλά και να βελτιώνεσαι χωρίς όρια!

    ReplyDelete